Nog 5 weken... - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Kuijs - WaarBenJij.nu Nog 5 weken... - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Kuijs - WaarBenJij.nu

Nog 5 weken...

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Durham


Hallo!

Zoals de titel al doet vermoeden, zit het collegejaar er hier alweer bijna op. Het is echt bizar hoe snel de tijd hier gegaan is - en als ik daarover nadenk, word ik meteen emotioneel, haha! Een jaar geleden was ik nog stage aan het lopen en aangezien ik nog nooit in Durham was geweest, was het min of meer een gok. Het zou nog maar moeten blijken of het wel echt iets voor mij was.

Gelukkig voelde ik me hier meteen thuis, waar ik soms nog steeds versteld van sta. In de kerstvakantie had ik bijvoorbeeld verschrikkelijke heimwee, maar toen was het tegelijkertijd verwarrend omdat mijn huis toch echt in Eindhoven stond en ik nog niet eens drie maanden in Durham had gewoond. Maar zodra ik weer terug was werd het meteen duidelijk: ik was weer thuis!

Vandaar dat ik ook als een berg opzie tegen de zomer. Ik ben inmiddels gewend aan én een eigen plek, én het feit dat ik altijd een stuk of tien mensen in de buurt heb waar ik bij terecht kan - die ik nu vier maanden lang moet gaan missen.. Dat wordt echt nog een zware kluif. Vooral aangezien de eerste weken in juni (na de tentamens) één groot feest worden, en dit het contrast daardoor alleen nog maar groter maakt!

Overigens kijk ik daar wel heel erg naar uit. Eigenlijk heb ik de laatste tijd best veel feestgevierd tussendoor, en zijn we als groep behoorlijk vaak in de college bar te vinden. Ook is Klute, de club waar ik het in één van de eerste blogposts over had, echt favoriet geworden en het volgende nieuws kwam dan ook als een schok. Het pand is doorverkocht, en waarschijnlijk gaan ze al op zeer korte termijn beginnen met renoveren..

Iedereen zit dan ook met spanning te wachten op definitief nieuws. Het zal toch niet zo zijn dat we er niet heen kunnen na de tentamens?! En wat gaat er volgend jaar gebeuren? Klute is een waar icoon, en het zou verschrikkelijk zonde zijn als het omgetoverd wordt in iets totaal anders. Maar tot die tijd stort iedereen zich op de boeken en de bibliotheek zit dan ook barstensvol, zelfs 's nachts.

Ikzelf heb besloten om er toch maar niet tussen te zitten, o.a. omdat ik mezelf min of meer heb aangeleerd om geconcentreerd te blijven in m'n kamer en ik dan tenminste kan eten en weg kan lopen wanneer ik wil. In de bieb moet je eten echt mee zien te smokkelen, en zodra je ook maar even weggaat is er een grote kans dat iemand je bureau inpikt. Kortom, het is momenteel een ware studieoorlog hier..

Toch maken mensen nog wel enigszins tijd voor een beetje lol, en dat doen wij dan ook. Donderdagavond hebben we bijvoorbeeld een karaokeavond gehouden (gewoon op de computer) wat erg leuk was. Ik stop meestal ook gewoon rond 8 uur, wat niet iedereen doet maar als we dan vervolgens naar de bar gaan ben je er wel écht even 'uit'. Elke nacht tot 1 uur doorleren en vervolgens weer om 8 uur opstaan, werkt op een gegeven moment niet meer in je voordeel - tenminste, dat is mijn mening.

Bovendien: hoe moet dat dan in je laatste jaar? Helemaal geen slaap meer? Ik heb het zelfs aan een paar eerstejaars gevraagd waarvan ik weet dat ze zijn doorgeslagen, maar die vinden het doodnormaal. Het verschil is natuurlijk wel dat zij niks naast hun studie doen en ik dat expres wel wil doen. Natuurlijk wil ik ook hoge cijfers, maar vooral als je sociale wetenschappen doet wordt het denk ik wel van je verwacht dat je meer doet dan alleen studeren!

Nou, dit was meer een dagboek dan een samenvatting van wat ik allemaal gedaan heb, maar hopelijk vonden jullie het alsnog leuk om te lezen. Als het goed is hoor ik morgen of ik naar Rusland mag, en natuurlijk pas ik dit bericht meteen aan zodra ik het weet! Dus als je net zo benieuwd bent als ik, hou deze pagina in de gaten!! :)

Tot de volgende keer!

x Lisa



  • 13 Mei 2013 - 22:56

    Hans Kuijs:

    Leuke samenvatting van een jaar, goed om te horen dat alles een beetje op zijn plaats valt. Van Rusland nog niks gehoord dan neem ik aan?

    Al we niet kunnen skypen dan bel ik je wel een keer OK? Juni komt aangehold zie ik buiten.

    Groetjes en tot snel! X Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 15024

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 30 Juni 2016

Studeren in Engeland

08 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: