Ik word met de dag slimmer... - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Kuijs - WaarBenJij.nu Ik word met de dag slimmer... - Reisverslag uit Durham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Kuijs - WaarBenJij.nu

Ik word met de dag slimmer...

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

04 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Durham


Hooooi,

Is het daar ook al zo koud? Het gaat hier nu beneden de 10 graden - maar vorig jaar sneeuwde het rond deze tijd dus ik mag niet klagen. Ook heb ik nu eindelijk wat meer vrije tijd, en dat mocht ook wel na wekenlang doorpezen. Alhoewel ik het nu wel drukker heb met studiedingen in plaats van al hetgeen wat ik ernaast doe.

Ik heb bijvoorbeeld besloten om geen Spaans meer te doen, aangezien het veel te praktisch gericht was en ik het liever in 3 maanden in een Spaanstalig land leer. Ik betaal nu bakken met geld dus dan wil ik ook mega interessante dingen doen! En tot nu toe lukt dat al redelijk moet ik zeggen.

Vooral Conceptualising Society is m'n favoriet, dat gaat over alle sociologische theorieën en wat voor invloed ze hebben gehad op - wat een verrassing - de samenleving. Oftewel alle klassiekers zoals Marx, Weber, Durkheim, Simmel, Bourdieu, etc. Ik vond ze altijd al interessant maar ik begreep er simpelweg geen zak van. Dus nu dat eindelijk wel het geval is, kan ik alle informatie ook toepassen op de andere modules.

Naast dat ik geen Spaans meer doe heb ik Global Regions in International Relations laten vallen. In plaats daarvan doe ik nu 'Societies in Transition' en 'History and Theory of Medicine' (een filosofiemodule! maar heb geneeskunde altijd al interessant gevonden). Er is vrij veel overlapping, wat denk ik ERG nuttig gaat worden naarmate ik meer ga lezen voor essays enz.

Globalisering komt bijvoorbeeld voor in Sociologie, IR en bedrijfskunde. Idealisme, rationalisme, interactionisme en dat soort dingen komen in elk gebied wel voor. En wonder boven wonder behandelen ze allemaal de veranderende samenleving! Maar wel verschillende thema's; zo moet ik voor Societies in Transition een essay schrijven over een bepaalde levensfase.

Ik ga me (als enige volgens mij) richten op de kindertijd en dan is het dus de bedoeling dat ik research doe naar de invloed van globalisering, technologie/communicatiemiddelen, vrijheden en de generatiekloof als gevolg, economische veranderingen en de bijbehorende consumptiepatronen, wat voor impact dit allemaal heeft op identiteit en nog aardig wat meer.

Zoals ik al zei overlapt dit met m'n essay voor internationale betrekkingen, aangezien ik het over de invloed van de Koude Oorlog en het einde van het communistisch blok ga hebben. Dan heb je het dus al gauw over meerdere dingen in de lijst hierboven, bijv. het verschil tussen de babyboomgeneratie en generatie Y ("Generation Me"), en de "McDonaldisation" van de samenleving (efficiency, controle - geld geld geld). Heel erg interessant voor jullie om te lezen dit, ik weet het, maar wellicht helpt het als jullie enigszins weten waar ik mee bezig ben.

Verder ben ik toegelaten tot Arts Committee - verantwoordelijk voor verschillende evenementen hier. Oorspronkelijk wilde ik een meer creatieve rol maar na mijn interview kreeg ik dit te horen: 'we willen heel graag dat jij verantwoordelijk wordt voor ons budget, aangezien je zo georganiseerd bent en je er veel ervaring mee hebt!' Niet dus... Maar ik heb toch toegezegd, juist omdat het iets nieuws is. En bovendien krijg je zo'n rol normaal gesproken niet zo makkelijk, dus ik wil het op z'n minst proberen!

Morgen is een huisgenoot jarig, en het belooft heel wat te worden. Er zijn 10 regels opgesteld, waaronder 'totale aantal alcoholische dranken dient identiek te zijn aan zojuist behaalde leeftijd' en 'wanneer na 9 uur 's avonds "Jess", "Arsenal" of "PPE" gezegd wordt moet de betreffende persoon binnen 3 seconden antwoorden met "I LOVE IT", indien dit niet gebeurt moet de alcohol meteen genuttigd worden'.

Ook hebben we op 22 november een gezamenlijke 'social' met een groep jongens die Calisthenics doen (luxe naam voor bootcamps) - ze stonden naast ons op de beurs dus toen raakten we aan de praat. Het thema is 'politie en dieven' - met ons als politieagentes natuurlijk. We gaan dan verschillende bars langs en wellicht komen er ook wat opdrachten bij kijken, dus dat wordt vast een gezellige boel.

Inmiddels is het alweer half 9 en tijd om langs onze eigen bar te gaan!


Tot spreeks,

xx


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Actief sinds 01 Feb. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 15020

Voorgaande reizen:

26 September 2012 - 30 Juni 2016

Studeren in Engeland

08 Juli 2011 - 15 Augustus 2011

Vrijwilligerswerk in Bali

Landen bezocht: